Regulamin pola paintballowego

Regulamin pola paintballowego ,,Żwirownia” w Słomiance.

1. Przestrzeganie niniejszego Regulaminu oraz stosowanie się do poleceń obsługi pola obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie pola paintballowego.
2. Osoba biorąca udział w grze oświadcza, że jest świadoma ryzyka jakie wiąże się z udziałem w grze paintball i uczestniczy w niej na własną odpowiedzialność, a w przypadku wystąpienia jakiegokolwiek nieszczęśliwego zdarzenia lub wypadku, spowodowanego nie przestrzeganiem niniejszego regulaminu nie będzie występować z jakimkolwiek roszczeniem do organizatora pola paintballowego Żwirownia.
3. W grze mogą uczestniczyć: osoby, które ukończyły 18 lat, legitymujące się dokumentem ze zdjęciem
potwierdzającym tożsamość, osoby, które ukończyły 16 lat, po zgłoszeniu się ze swym prawnym opiekunem, który wyrazi pisemną zgodę na udział podopiecznego w grze.
4. W grze mogą brać udział osoby o dobrym stanie zdrowia. Osoby, u których mogą wystąpić jakiekolwiek przeciwwskazania do gry w paintball, wynikające ze stanu zdrowia nie mogą brać udziału w rozgrywkach.
5. Uczestnicy gry nie mogą znajdować się pod wpływem alkoholu, środków odurzających, leków o działaniu psychotropowym.
6. Personel pola paintballowego Żwirownia nie odpowiada za rzeczy pozostawione na terenie pola.
7. Każdy z uczestników przed rozpoczęciem gry zostaje przeszkolony w zakresie bezpieczeństwa oraz
funkcjonowania sprzętu.
8. Rozpoczęcie gry następuje na wyraźny znak lub okrzyk sędziego.
9. Na terenie pola gry obowiązuje bezwzględny zakaz zdejmowania masek z twarzy, w przypadku stwierdzenia, że na polu gry przebywa osoba bez maski ochronnej, należy natychmiast przerwać
grę i powiadomić inne osoby przebywające na polu gry.
10. Zabronione jest strzelanie z markera (również bez kulek) poza terenem pola gry.
11. Poza terenem gry wymagane jest stosowanie zatyczek lub barrel-bagów na lufie oraz blokowanie spustu.
12. Przed wejściem gracza na pole należy skontrolować prędkość wylotową kulki na chronometrze. Dopuszczalna maksymalna prędkość wylotowa kulki to 280 fps.
13. Granice pola gry wyznacza sędzia. W przypadku niemożliwości ich wyznaczenia wskazany zostanie punkt neutralny, w którym przebywają osoby wyłączone z gry i postronne.
14. Należy bezwzględnie stosować się do poleceń sędziów. Osoby nieprzestrzegające zasad bezpieczeństwa i stanowiące zagrożenie dla innych graczy będą usuwane z pola przez sędziego bez możliwości ubiegania się o zwrot poniesionej opłaty.
15. Odległość, od jakiej strzelają do siebie zawodnicy nie powinna być mniejsza niż 5 m. Zmiany w tym punkcie mogą wprowadzić gracze na własną odpowiedzialność i tylko za zgodą wszystkich uczestników gry.
16. Przed rozpoczęciem gry zawodnicy wspólnie z sędzią ustalają zasady trafienia – na rozbite kulki tzw. „splat” lub uderzenie kulką (bez rozbicia kulki włącznie).
17. Gracz wyeliminowany z gry, nie zdejmując maski, podnosi wolną rękę wyprostowaną do góry, drugą ręką opuszcza lufę markera ku ziemi i w ten sposób, sprawnie i możliwie najkrótszą drogą opuszcza pole gry.
18. W przypadku stwierdzenia jakiejkolwiek niesprawności markera należy przerwać grę i zwrócić się o pomoc do obsługi.
19.  Zabrania się samowolnego demontowania, regulowania i ulepszania broni, a także uzupełniania magazynków kulkami, które leżały na ziemi.
20.Nie wolno celować ani strzelać do graczy wyeliminowanych, osób postronnych, sędziów, fotografów i zwierząt.
21. Należy przerwać grę w przypadku pojawienia się osób postronnych na terenie pola gry.
22. Zabrania się wchodzenia do obszarów oznaczonych taśmą ostrzegawczą.
23. Podczas gry obowiązuje zakaz używania słów wulgarnych, przemocy i innego rodzaju przekazu obrażającego 23. zawodnika z przeciwnej oraz własnej drużyny.
24. Podczas gry korzystać można jedynie za sprzętu dostarczonego przez organizatora oraz kul nabytych na polu gry. Zabrania się strzelania używanymi kulkami, kulkami znalezionymi, zabrudzonymi, mokrymi czy też niewiadomego pochodzenia. Użycie takich kulek może spowodować uszkodzenie markera.
25. Osoby biorące udział w grze zobowiązane są zwrócić sprzęt po skończonej grze w stanie, w jakim znajdował się w chwili jego wydania. Za wszelkie zagubienia i uszkodzenia broni, wynikające z niewłaściwego użytkowania, w tym powstałe w wyniku nieprzestrzegania postanowień niniejszego regulaminu, odpowiedzialność materialną ponosi osoba biorąca udział w grze, na rzecz której sprzęt został wydany. Koszt dodatkowego serwisu markera – 80zł.
26. Na terenie pola gry jak i na terenie przyległym obowiązuje bezwzględny zakaz pozostawiania śmieci i butelek, a w szczególności szkła. Zabronione jest również używanie zapalniczek, zapałek i urządzeń wyzwalających iskrę w związku z zagrożeniem pożarowym.
27.Nawet przy zachowaniu wszystkich rygorów bezpieczeństwa gra w paintball jest nieodłącznie związana z ryzykiem wystąpienia drobnych urazów między innymi takich jak siniaki czy obtarcia, powstających w wyniku trafienia kulką.
28. Uczestnik oświadcza, że jest ubezpieczony od następstw nieszczęśliwych wypadków we własnym zakresie.
29. Osoba biorąca udział w grze jest zobowiązana zgłosić obsłudze pola paintballowego wszelkie zastrzeżenia, wątpliwości, uwagi, zarówno co do stanu technicznego wyposażenia pola, jak i co do własnego stanu zdrowia, samopoczucia lub jakiekolwiek inne niepokojące objawy.
30. Organizator zastrzega sobie prawo do przerwania działalności pola paintballowego częściowo lub całkowicie w razie złych warunków atmosferycznych (silne opady, silny wiatr, burza itp.) lub innego niespodziewanego zdarzenia mogącego zagrozić bezpieczeństwu uczestników.
Zasady bezpiecznego użycia markera: ∙ Zakładaj, że Twój marker jest załadowany, nawet jeśli wiesz, że tak nie jest
∙ Nie zaglądaj do lufy i nie pokazuj wnętrza lufy swoim kolegom
∙ Nie wolno przytykać lufy do głowy, pleców i innych części ciała przeciwnika
∙ Nie strzelaj do innych uczestników gry z odległości mniejszej niż 5 metrów
∙ Nie naprawiaj samodzielnie markera; Nie dokonuj żadnych modyfikacji bądź regulacji markera
∙ Ο wszelkich nieprawidłowościach w działaniu markera informuj prowadzącego grę
∙ Poza polem gry oraz po zakończeniu gry zabezpiecz marker, lufę skieruj ku ziemi
Zasady bezpieczeństwa na polu gry: ∙ Nigdy nie zdejmuj maski w czasie gry na terenie, w którym rozgrywana jest gra, nawet, jeśli nie bierzesz w niej udziału
∙ Nie celuj, a tym bardziej nie strzelaj, do osób nieuczestniczących w grze lub znajdujących się poza polem gry
∙ Nie strzelaj do graczy, którzy sygnalizują, że zostali trafieni bądź mają inne problemy
∙ Nie strzelaj nigdzie poza wyznaczonym do tego miejscem
∙ Upewnij się, że maska dobrze się trzyma i nie spadnie ci podczas biegu
∙ Należy bezwzględnie stosować się do zaleceń organizatora i prowadzącego grę pod groźbą usunięcia z pola gry.